Foto: Pixabay
  • När: Måndagar kl 12.00 – 12.45

• Var: Hybrid - E279 Språkbubblan och Zoom (https://stockholmuniversity.zoom.us/j/66422412472)

• För vilka: Öppet för anställda vid Stockholms universitet och CIVIS-universitet

• Ingen föranmälan krävs

Varför språkstärkande luncher?

Vi på Språkstudion har från olika institutioner och universitetskollegor mottagit önskemål om språkstärkande aktiviteter för anställda på universitetet. Sedan 2012 driver Språkstudion språkcaféer där både studenter och anställda är välkomna att delta för att stärka sina språk, bland annat svenska. Vi har dock saknat anställda som deltagare på dessa språkcaféer, och provar därför nu en riktad aktivitet för anställda.

Var hålls luncherna?

Under vårterminen 2022 hålls språkluncherna som hybridevenemang. Deltagare är välkommna till det digitala lunchrummet i Zoom eller till det fysiska lunchrummet i Språkbubblan (sal E279). Platserna i Språkbubblan är först till kvarn.

Vem får komma på luncherna?

Alla anställda vid Stockholms universitet och universiteten inom CIVIS-alliansen är varmt välkomna till luncherna. Du som är anställd och modersmålstalare av svenska är också hjärtligt välkommen att delta och bidra som språkstödjare!

Vilka är ni som håller i luncherna?

Vi som håller i luncherna är är modersmålstalare av svenska och arbetar på Språkstudion. Vi kommer att göra vårt bästa för att hålla igång konversationerna, ställa och svara på frågor och föreslå inspirerande samtalsämnen. Välkommen!