Datorsalar

Språkstudion har specialutrustade datorsalar där du kan träna grammatik, vokabulär, hörförståelse, uttal, med mera. Hit kan du som språkstudent komma och träna språk på egen hand. Många språkkurser har även schemalagd undervisning i våra datorsalar. För att få tillgång till våra datorsalar ska du gå en introduktion.

Språkcafé, språkkör och språkutbyte

Utöver resurserna i våra datorsalar så erbjuder Språkstudion även möjligheter att träna språk genom att delta i språkcaféer, sjunga i språkkör eller prata med en egen språkkompis! Här har du även själv möjlighet att engagera dig och hjälpa andra studenter att träna på ditt modersmål. Det är en perfekt möjlighet att träffa nya kompisar och få erfarenhet av att stötta andra i deras språkinlärning!

Obs! Alla vårra språkaktiviteter kommer att ägas rum digitalt via e-mötestjänsten Zoom.

Besök något av våra populära språkcaféer! Foto: Språkstudion

En lyckad terminsstart

Läs gärna mer på universitetets webbplats om vad du som ny student på universitetet behöver tänka på när du börjar studera vid Stockholms universitet. Här hittar du bland annat praktiska checklistor, information om universitetsbiblioteket och information om vilket studentstöd universitetet erbjuder.

Har du några frågor? Kontakta oss. Vi hjälper dig gärna!

Välkommen till Språkstudion och Stockholms universitet!