Ny rutin - obligatorisk föranmälan

Det japanska språkcaféet är mer populärt och välbesökt än någonsin! Det glädjer oss att intresset är stort, men Språkstudion har inte resurser för att syftet med cafét som språkstärkande aktivitet ska uppnås om grupperna är för stora. För att underlätta för våra språkcafékoordinatorer och ge samtliga cafédeltagare bättre förutsättningar för ett bra samtalsklimat med givande språkträning, har vi nu beslutat att begränsa antalet platser vid det japanska språkcaféet och införa obligatorisk föranmälan.

Såhär anmäler du dig

Du anmäler dig till språkcaféet via webbformuläret på vår hemsida. Länken till formuläret finns även tillgänglig på språkcafésidan.

Anmälan öppnar en vecka i förväg. Det är begränsat antal platser - först till kvarn.

Om våra språkcaféer

Språkstudion erbjuder varje termin språkcaféer på 25-30 olika språk, öppet för studenter och anställda vid Stockholms universitet. På språkcaféerna får deltagarna tillfälle att öva på sina favoritspråk genom att fika med modersmålstalare. Språkcaféerna startade 2012, är mycket uppskattade och välbesökta, och de är ett utmärkt komplement till formella språkstudier. Endast det japanska språkcaféet har föranmälan, för övriga caféer gäller drop-in.