1. Vad kan jag göra på Språkstudion?
Hos oss hittar du en rad olika resurser och aktiviteter för språkträning och språkinlärning, bl a specialutrustade datorsalar, språkcaféer och tandemutbyte.
2. Hur får jag tillgång till Språkstudion?
Som språkstudent, eller i andra hand som student vid Humanistiska fakulteten, får du tillgång till Språkstudion genom att gå en introduktion hos oss. Du blir då registrerad i vårt användarregister och kan använda ditt universitetskort för att checka in.
3. Hur får jag mitt universitetskort?
Du beställer ditt universitetskort via universitetets serviceportal.
4. Hur får jag reda på mitt användarnamn och lösenord för universitetskontot (SU-identiteten)?
Detta gör du via mitt.su.se.
5. Behöver jag vara student vid Stockholms universitet för att gå på språkcaféerna?
Ja. Läs mer om språkcaféerna här.
6. Jag studerar inte språk. Kan jag ändå använda era datorrum?
Våra datorrum är reserverade för språk- och humaniorastudenter, eftersom det är Humanistiska fakulteten vid Stockholms universitet som finansierar vår verksamhet. Våra övriga aktiviteter däremot öppna för alla studenter vid SU.
7. Kan jag få hjälp med uppsatsskrivande hos er?
Vi hjälper gärna till med frågor som rör våra program och resurser. Önskar du hjälp med studieteknik eller akademiskt skrivande, vänd dig till Studie- och språkverkstaden.
8. Kan jag skriva ut hos er?
Du kan skriva ut dokument via universitetets centrala system som kallas Printomat. Du behöver ha laddat på pengar på ditt universitetskort för att kunna skriva ut via Printomat. Det finns en Printomat utanför vår expedition i hus E, plan 2.
9. Jag vill läsa en språkkurs! Vem ska jag prata med?
För detta kontaktar du respektive språkinstitution. Länkar hittar du här.
10. Hur får jag tillgång till Språkstudion?
Såhär får du tillgång till Språkstudion!
Har du fler frågor?
Kontakta oss gärna!
Ring 08-163540
Maila info@sprakstudion.su.se