Foto: Dominique Lanfond

Illustratör och författare

Isabelle Arsenault är flerfaldigt prisbelönt för sina illustrationer av bilderböcker och grafiska romaner. Hon är aktuell i svensk översättning av barnboken "Colettes fågel" som hon både skrivit och illustrerat, och med serieromanen "Louis och demonerna" där hon har illustrerat och Fanny Britt skrivit texten.

Samtal och workshop

Vid besöket på Språkstudion samtalar Françoise Sule från Romanska och klassiska institutionen med Isabelle Arsenault om hennes val och arbetstekniker. Isabelle visar också praktiskt hur hennes illustrationer växer fram. Teckningsmaterial finns för den som vill prova på!

Välkomna!

Språk: Franska och engelska. Öppet för alla studenter och anställda vid Stockholms universitet.

Besöket är ett samarrangemang av Bokförlaget Opal, Kanadas ambassad, Romanska och klassiska insitutionen och Språkstudion.