Adnan Mahmutovic. Foto: Engelska institutionen.

Språkstudion bjuder in till ett inspirationsseminarium på temat språk och litteratur den 13 oktober - den torsdag som Nobelpriset i litteratur 2016 mest troligt kommer att tillkännages. Vi diskuterar hur läsande och skrivande kan stärka språkutveckling och kulturkännedom i våra modersmål och i de nya språk vi lär oss. En spännande övning i kreativt skrivande ges av Adnan Mahmutovic, fil. dr. i engelsk litteratur.

Hålltider

• 15.00 - 15.30: Mingel, fika och pennvässning
  • 15.30 - 16.00: Adnan Mahmutovic, fil. dr. i engelsk litteratur, håller en workshop i kreativt skrivande
  • 16.00 - 17.00 ca: Mingel och diskussion

Evenemanget kommer att hållas på engelska och är öppet för studenter och anställda vid Stockholms Universitet. Anmäl dig senast måndagen den 10:e oktober till info@sprakstudion.su.se om du vill delta i seminariet.

Välkommen!