VR-teknik kan användas på många olika sätt för undervisning i språk, kultur och litteratur. Foto: Most Photos

Språkstudion bjuder in personal vid Romanska och klassiska institutionen till en workshop om Virtual Reality för språk-, kultur- och litteraturundervisning. Workshopen startar med en demonstration och sedan kommer vi tillsammans diskutera potentiell användning av VR-teknik inom våra ämnen.

Du som ska delta i workshopen kan gärna ladda ner följande appar till din smartphone innan du kommer till workshopen:

• Google Cardboard Camera
  • Google Street View
  • Google Expeditions

Workshopen vänder sig till personal vid Romanska och klassiska institutionen. Information om workshopen ges av Språkstudion, info@sprakstudion.su.se. Det är begränsat antal platser - först till kvarn! Anmäl dig till Hugues Engel, hugues.engel@su.se.

Välkomna!